مراکز ماساژ در شیراز

تعداد زیادی مراکز ماساژ و ماساژ درمانی در شیراز وجود دارد. آیا با کاربردها و اهداف ماساژ آشنایی دارید؟ مهمترین نکات در رابطه با انتخاب مرکز ماساژ در شیراز کدام است؟ قیمت انجام ماساژ در شیراز به چه عواملی بستگی دارد؟ متوسط و کمترین قیمت انجام ماساژ در شیراز چقدر است؟ با ما همراه باشید تا پاسخ این سوالات را با هم بررسی کنیم.

چرا به ماساژ درمانی نیاز داریم؟

شاید در ذهن شما ماساژ عملی باشد که توسط هر کسی قابل انجام است و عمل تخصصی، علمی و مهارتی نباشد. اما خوب است بدانید که در دنیا این کار به صورت یک رشته آکادمیک وجود دارد و نیاز به مهارت و تمرین داشته و مبتنی بر علوم پزشکی می‌ باشد. در این مقاله به دیدگاه دقیق‌ تری در رابطه با ماساژ خواهیم پرداخت.

بنابراین ماساژ و اهمیت ماساژ بیشتر از ان است که تصور کنید. در صورتی که عملیات ماساژ به درستی و توسط فردی با تجربه انجام نشود مضرات و معایب زیادی با خود به همراه خواهد داشت.

ماساژ و ماساژ درمانی

ماساژ به عمل ورز دادن، مشت و مال دادن و یا دستکاری در بسیاری از اندام‌ ها و اعضای بدن گفته می‌ شود. این عمل در بسیاری از نقاط بدن از جمله ماهیچه‌ های دست و پا، گردن، صورت، سر و پیشانی، پاشنه پا و کف دست و نیز انگشتان انجام می‌ گیرد.

ماساژ دادن از گذشته تاکنون در بسیاری نقاط دنیا برای اهداف مختلفی از جمله کاهش و تسکین دردهای عضلانی، احساس لذت و شادی، آرامش، کاهش تنش و استرس و غیره به کار می‌ رفته است.

در حال حاضر ماساژ ترکیبی از علم و  هنر و مهارت می ‌باشد. فردی که عمل ماساژ را انجام می‌ دهد، ماساژور گفته می‌ شود و لازم است توانایی، تخصص و مهارت لازم برای این کار را داشته باشد.

مراکز ماساژ درمانی در شیراز

امروزه با آشکار شدن نقش پررنگ ماساژ در موارد مختلف درمانی و نیز تاثیر قابل توجه آن در کاهش تنش و استرس، تمایل مردم به این عمل بسیار بیش از گذشته شده است.

در شهر شیراز با توجه به استقبال مردم، مراکز ماساژ و ماساژ درمانی متعددی این خدمات را ارائه می‌ دهند. به هنگام انتخاب یک مرکز ماساژ در شیراز لازم است دارا بودن مجوزهای مربوطه آن را بررسی کنید.

ماساژ با توجه به اهداف آن به روش‌ های مختلفی انجام می‌ گیرد. از جمله این روش‌ ها می‌ توان به ماساژ سوئدی، ماساژ تای، ماساژ سنگ داغ، ماساژ آروماتراپی، مساژ تایلندی و غیره اشاره نمود. برخی از کلینیک‌ های تخصصی انجام ماساژ درمانی در شیراز، بسیاری از این روش‌ ها را بر اساس درخواست مشتری انجام می‌ دهند. بهتر است ایتدا با انواع ماساژ آشنایی داشته باشید و سپس بر اساس نیاز خود اقدام کنید.

اهداف و کاربرد های انجام ماساژ

شاید در ذهن شما عمل ماساژ تنها به منظور رفع گرفتگی و خستگی به صورت جزیی به کار رود. اما خوب است بدانید که امروزه ماساژ جایگاه بالایی در موارد درمانی داشته و نقش بارزی در کاهش تنش، اضطراب و استرس دارد. به گونه‌ ای که بسیاری از پزشکان و نیز روانشناسان آن را برای بیماران خود تجویز میکنند. برخی از کاربرد های انجام ماساژ به شرح زیر می‌ باشد:

  • تسکین و کاهش تنش، استرس و اضطراب
  • رفع خستگی روزمره
  • درمان دردهای کمر
  • کاهش درد و عوارض بارداری
  • کاهش دردها و عوارض بعد از عمل
  • کاهش و رفع اسپاسم و گرفتگی ماهیچه‌ ها و تاندون‌ ها
  • بهبود جریان گردش خون و کاهش گرفتگی‌ های عروقی
  • کمک در بهبود تنفس به خصوص در بیماران مبتلا به آسم
  • کاهش فشار خون
  • کاهش تپش قلب و آریتمی قلبی
  • کمک قابل توجه در شادابی پوست و جلوگیری از برخی از مشکلات پوستی
  • احساس آرامش، لذت و کاهش افسردگی
  • کمک به بهبود عملکرد ذهن

ماساژ و ماساژ درمانی

البته کاربردهای ماساژ گسترده تر از موارد فوق می‌ باشد. به طور کلی این اهداف را در سه بخش کلی بدنی، عاطفی و روانی ذهنی می‌ توان تقسیم ‌بندی نمود.

مطالب مرتبط: فیشال صورت در شیراز

هزینه ماساژ در شیراز چقدر است؟

در نظر داشته باشید روش‌ های بسیاری برای انجام ماساژ وجود دارد که باعث تفاوت قابل توجه در قیمت ماساژ می‌ شود. همچنین با توجه به اینکه ماساژ و ماساژ درمانی باید توسط یک فرد ماهر و دارای تخصص انجام گیرد، قیمت هر نوع ماساژ با توجه به نرخ ماساژور تفاوت قابل توجه خواهد داشت.

خوشبختانه با وجود مراکز متعدد و کافی ماساژ در شیراز و نیز ماساژورهای متعدد، فضای رقابت خوبی در این امر در شهر شیراز وجود دارد و می‌ توانید بررسی کافی و مناسبی در قیمت های مختلف متناسب با  با خدمات ارائه شده و تخصص مربوطه داشته باشید.

بر اساس برآوردها با توجه به نوع ماساژ و اعتبار کلینیک ماساژ، قیمت انجام ماساژ در شیراز از 80 هزار تومان برای هر جلسه شروع می شود. در نظر داشته باشید ماساژهای درمانی و ماساژ همراه با آب درمانی قیمت های به مراتب بالاتری دارند. به طور متوسط قیمت انجام ماساژ معمولی در شیراز در حدود 150 الی 200 هزار تومان برای هر جلسه می باشد.

سخن پایانی درباره مراکز ماساژ در شیراز

عمل ماساژ به صورت تخصصی کاربردهای متعددی در موارد درمانی، روحی و عاطفی دارد و امروزه استقبال بسیاری از آن در نقاط مختلف دنیا می‌ شود. در شهر شیراز نیز مراکز زیادی توسط ماساژورهای متعددی و به روش‌ های مختلف برای ماساژ وجود دارد. لازم است قبل از درخواست ماساژ حتماً مجوزهای قانونی مرکز مربوطه را بررسی نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)